Invägning

Då har startskottet gått och invägningen är klar, fantastiskt vad mycket information man kan få ut ur en vanlig våg, kanske inte är fair att kalla den ”vanlig” även om tekniken har gått framåt efter det att jag ställde mig på en våg senast…  Hur som helst så påstår vågen att jag jag gjorde rätt som började träna. Kanske inte i direkta ordalag men om man börjar analysera siffrorna… t ex att jag har ett BMI på 24,5 (bör ligga under 25 så den klarade jag iof på håret), jag borde väga 70Kg (idag 80) samt att jag har 15,5Kg fett. Sedan läste jag 11.2% opacity (genomskinlig) vilket först gjorde mig lite skräckslagen tills jag insåg att jag läst fel och det skulle vara Obesity (Fettma). Vet inte om jag borde bli mindre skräckslagen av det men nu vet  jag i alla fall vad jag behöver göra.

Efter detta så hjälpte Anna Tränare till att sätta ihop ett träningsprogram som skulle vara basic för hela kroppen. Det blev en  hel del Pec Fly, Lateral Rise, Rear Delt, Bencurl och allt vad det heter… (skall aldrig mer ta för givet att mina åhörare förstår alla datortermer), det lät i alla fall avancerat så det blir nog bra. En eloge till Anna på Actic, hon var väldigt duktig på att instruera så att allt blev rätt och riktigt.  Med ett nyskrivet träningskort stegade jag nu fram till träningscykeln för uppvärmning till mitt allra första pass…

Kommentera

