Ola Skoog – Microsofts nya IT Pro Evangelist

imageAtt jobba som IT Pro Evangelist på Microsoft är inte helt lätt. Under IT Pro-paraplyet hittar vi allt från Hyper-V till Sharepoint via SQL Server och det är därför viktigt att hitta fokus.

För mig handlar det om att helt och hållet fokusera på två saker: Server ”8” och System Center 2012.

Och det känner jag mig väldigt nöjd med. Alla nyheter i Server ”8” är extremt roliga och nyttiga, speciellt kring virtualisering och storage (trodde aldrig att storage kunde bli kul…) och att vara ute och demonstrera och prata om det här med alla IT-tekniker i Sverige är något jag verkligen ser fram emot!

System Center 2012 är mitt andra fokus och där handlar det för min del om att vara en del av en mindre IT-revolution i form av de privata molnen. De publika molnens flexibilitet och styrka har satt en enorm press på alla IT-avdelningar som nu med hjälp av System Center 2012 kan bygga en intern lösning som levererar många av de fördelar som de publika molnen erbjuder. Alla moderna företag och framåttänkande IT-tekniker bör ta reda på vad det privata molnet kan erbjuda.

Jag kommer att blogga om allt detta på min TechNet-blogg som du hittar här:

http://blogs.technet.com/b/itprola/

Vi ses!

Kommentera

